Huawei käynnistää globaalin opiskelijaohjelmansa haun Suomessa – tavoitteena löytää nuoria ICT-lahjakkuuksia

25.09.2018

Huawei etsii suomalaisia korkeakouluopiskelijoita globaalin Seeds for the Future -opiskelijaohjelmaansa. Mukaan valitut opiskelijat pääsevät marras-joulukuussa 2018 koulutusjaksolle Kiinaan.

Tavoitteena on löytää Suomesta nuoria lahjakkuuksia, joilla on intohimoa kehittyä ICT-alan kansainvälisiksi huippuosaajiksi. Haku laajenee ensimmäistä kertaa myös AMK-opiskelijoihin. Hakuaikaa on 28.10.2018 asti, ja hakemus tehdään osoitteessa www.seedsforthefuture.fi.

Huawein globaali, tieto- ja viestintäteknologia-alan opiskelijoille suunnattu Seeds for the Future -opiskelijaohjelman haku käynnistyy. Ohjelmaan valitaan kymmenen suomalaisopiskelijaa, jotka pääsevät Pekingiin ja Shenzheniin tutustumaan ICT-alan kehitykseen ja kiinalaiseen kulttuuriin.

”Panostamme paljon nuorten osaajien rekrytointiin, koska heissä on sitä rohkeutta ja ennakkoluulottomuutta, jolla luodaan tämän alan tulevaisuuden innovaatiot. Huawei palkkaa vuosittain 10 000 vastavalmistunutta tai juuri valmistumassa olevaa opiskelijaa, mikä on enemmän kuin yksikään muu toimija alalla”, kertoo Huawei Suomen yhteiskuntasuhde- ja viestintäjohtaja Hennariikka Andersson.

”Laajensimme haun nyt myös AMK-opiskelijoihin. Suomessa on erittäin korkeatasoista ICT-koulutusta ammattikorkeakouluissa, ja odotamme mielenkiinnolla, millaisia hakemuksia niistä lähetetään.”

Matka alan näköalapaikalle

Seeds for the Future on globaali opiskelijaohjelma, johon on osallistunut vuodesta 2008 lähtien 3 600 opiskelijaa 108 maasta ja 350 yliopistosta. Suomessa ohjelma järjestetään nyt kolmannen kerran.

Valituille suomalaisopiskelijoille on suunniteltu monipuolinen ja työelämänläheinen kahden viikon opintomatka. Sen aikana ryhmä tutustuu ICT-alan viimeisimpään kehitystyöhön, verkostoituu huippuammattilaisten kanssa ja tutustuu kiinalaiseen kulttuuriin.

”Tämä on opiskelijoille hieno mahdollisuus päästä näkemään, missä alan terävin kehitys menee ja mitä sinne pääseminen vaatii. Samalla saa kontakteja ihmisiin, joiden avulla voi löytää itsensä yhtäkkiä työtehtävistä vaikkapa Huawein pääkonttorilla Shenzhenissä”, Andersson sanoo.

Opiskelijaohjelmaan voi hakea toisen vuoden tieto- ja teknologia-alan korkeakouluopiskelijat. Hakemukseen liitetään teksti tai video aiheesta ”Miksi tiede ja teknologiset innovaatiot ovat tärkeitä Suomen tulevaisuudelle?”.

Haku tapahtuu osoitteesta www.seedsforthefuture.fi. Hakuaika päättyy 28.10.2018.

Lisätietoja Huaweista:

Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) -yritys. Olemme sitoutuneet tarjoamaan digitaalisia älyratkaisuja jokaiselle ihmiselle sekä jokaiseen kotiin ja yritykseen keskittyen neljään ydintoimialueeseen: televiestintäverkostot, IT, älylaitteet ja pilvipalvelut.

Huawein tuotteiden, ratkaisujen ja palveluiden end-to-end-portfolio on kilpailukykyinen ja turvallinen. Yhdessä ekosysteemikumppaneidensa kanssa Huawei luo kestävää arvoa rikastuttaen niin asiakkaiden henkilökohtaista elämää kuin inspiroiden kaiken kokoisia yrityksiä innovoimaan uutta.

Huawei investoi vuosittain vähintään 10 prosenttia liikevaihdostaan tutkimukseen ja tuotekehitykseen. Uusien innovaatioiden ja teknologisten läpimurtojen avulla yhtiö vastaa asiakkaiden kasvaviin tarpeisiin. Yhtiö työllistää 180 000 työntekijää yli 170 maassa ja maanosassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on työntekijöidensä omistama yksityinen yritys.

Huawei-yhteyshenkilö – viestintä ja yhteiskuntasuhteet:

Hennariikka Andersson, yhteiskuntasuhde- ja viestintäjohtaja, Huawei Technologies Oy, 040 845 8066, hennariikka.andersson@huawei.com

Lisätiedot ja kuvat:

Jukka-Pekka Paajanen, Republic of Communications, 040 762 5584, jukka-pekka.paajanen@republic.fi

Kuva: Otto Jahnukainen

Huawei Technologies

Huawei on johtava maailmanlaajuinen tieto- ja viestintäteknologian ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Yhtiö tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa.

Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 180 000 henkilöä, joista yli 79 000 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.

Suomessa Huawei aloitti toimintansa vuonna 2008 ja työllistää nykyään kaikkiaan yli 370 henkeä. Yhtiöllä on Suomessa myyntitoimiston lisäksi myös kaksi tutkimus- ja tuotekehityskeskusta – toinen Helsingissä ja toinen Tampereella.

Vuosittain yhtiö palkkaa jopa 10 000 vastavalmistunutta tai pian valmistuvaa opiskelijaa, mikä on enemmän kuin yksikään muu yritys ICT-alalla.

Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Kiinan Shenzhenissä.